Máte záněty v kloubech? Kterým jídlům byste se měli vyhnout?

Kéžby zmizely navždy. I taková slova zaznívají často nejen z úst lidí ve vyšším věku, kteří si stěžují na bolesti kolen či kyčlí. Pokud touží po úlevě, měly by se vyhnout některým druhům potravin.

Zánět v kloubech často podněcuje i konzumace některých jídel, která si schuti dopřejeme třeba každý den.
Ostrá bolest nám brání v běžném pohybu, věnujme méně času fyzické aktivitě, rychleji přibíráme, stárneme a jsme náchylní na různé druhy onemocnění. Zánět v kloubech často podněcuje i konzumace některých jídel, která si schuti dopřejeme třeba každý den. I když se těmto potížím s přibývajícími léty nelze zcela vyhnout, existují způsoby, jak tento proces zpomalit.

Existuje jich velké množství. Olivový, slunečnicový, mandlový, kukuřičný i sójový. Každý z nich má větší či menší obsah zdravých tuků. Pod tímto pojmem se skrývá o něco odborného výrazu, omega-3 mastné kyseliny. Druhou kategorii tvoří omega-6 mastné kyseliny, které se nacházejí například v sójovém oleji. Vědci zjistili, že typická americká strava, která je plná rychlého občerstvení a kolových nápojů obsahuje až pětadvacetkrát vyšší množství omega-6 mastných kyselin v porovnání se zdravými tuky.

Ve srovnání s jinými tuky i živočišného původu se nejedná o žádnou katastrofu. Problém je spíše v poměru jednotlivých druhů mastných kyselin v jídle. Studie ukazují, že poměr 10:1 ve prospěch omega-6 mastných kyselin může souviset se vznikem kardiovaskulárních onemocnění, astmatem a záněty. Pokud nás trápí revmatoidní artritida, zmiňovaný poměr by se měl snížit na 3:1. Omega-6 mastné tuky se běžně nacházejí ve vaječných žloutcích, mase, margaríně či smažených jídlech. Obsahem zdravých tuků se chlubí semena rostlin, ořechy, olivový olej, ale také mastné mořské ryby.

Latest articles

Similar articles

Subscribe to our newsletter

Instagram