Turecký soud nařídil zablokovat webové stránky Deutsche Welle a Hlasu Ameriky

Turecký soud nařídil zablokovat přístup k webovým stránkám německé televizní stanice Deutsche Welle (DW) a americké vládní televize Hlas Ameriky (VOA), protože nepožádaly o licenci na provoz on-line vysílání.

Podnět k soudu podala turecká Státní rada pro monitorování vysílání (RTÜK). Argumentovala, že zákon od místních a zahraničních médií vyžaduje získání licence na televizní vysílání na internetu.

Kritici tohoto rozhodnutí říkají, že jde o pokus potlačit zahraniční zpravodajské stránky, které se v současnosti v Turecku těší oblibě.

Gavel on wooden and backlight

RTÜK uvedla, že zrušení blokování navrhne pouze tehdy, pokud televize DW a VOA požádají o licenci. Turecký dozorový orgán dodal, že se nejedná o omezení svobody projevu a médií.

Zpravodajská stanice DW ve čtvrtek večer napsala, že v Turecku byl omezen přístup k jejím webovým stránkám ve všech 32 jazykových mutacích. Hlas Ameriky také potvrdil zprávy, že RTÜK zablokovala přístup k jejímu webu.

Latest articles

Similar articles

Subscribe to our newsletter

Instagram